Op maandag 13 januari heeft de onderwijsinspectie De Klinker
bezocht voor een kwaliteitsonderzoek. De hoofdconclusie en eindoordeel van de
inspecteurs op basis van het nieuwe inspectiekader is: GOED. Dit is de hoogste
waardering die een basisschool kan ontvangen tijdens een onderzoek.
Wij zijn ontzettend trots dat onze inzet en toewijding voor ons vak de
afgelopen jaren, is gezien én erkend door de inspectie. Op De Klinker werken
leerkrachten met lef en liefde elke dag aan de groei en het geluk van de kinderen.
Dit heeft geresulteerd in een prachtig inspectierapport dat bewijst dat wij ons
werk goed en met passie doen voor de kinderen die aan onze zorg zijn
toevertrouwd.
Onderdelen die door inspectie als zeer goed zijn beoordeeld :
Aanbod: Ons aanbod is breder dan voorgeschreven in de kerndoelen voor het
basisonderwijs. Wij willen de kinderen graag breed ontwikkelen, talenten ontdekken
en passend onderwijs bieden.
Zicht op ontwikkeling: Wij monitoren de groei van ieder kind zeer nauwkeurig en
vergroten het eigenaarschap van het kind bij zijn leerproces. Wij werken met de
principes van 'Leren zichtbaar maken' van Professor Hattie uit Nieuw- Zeeland.
Hij inspireert ons om leerlijnen, onderwijsdoelen en groei zichtbaar te maken
voor de kinderen en het team om het leerproces te stimuleren.
Samenwerking: De Klinker werkt intensief samen met ouders/verzorgers, de
gemeente, zorginstellingen, Centrum voor de Kunsten en het samenwerkingsverband
Kindkracht om voor de kinderen het onderwijs passend, betekenisvol en rijk te
maken.
Toetsing en afsluiting: De Klinker zorgt voor een structureel en cyclisch
proces van toetsing en analyse. Wij zorgen voor continue verbetering van onze
kwaliteitszorg en werken handelingsgericht.
Pedagogisch klimaat: Op De Klinker is het pedagogisch klimaat zeer goed. Wij
werken met De Vreedzame School en peilen dagelijks het welzijn van de kinderen. Wij hebben een goed schoolveiligheidsplan en werken proactief om pesten tegen te gaan. Door middel van leerlingverbeterborden, de 'Stem van leerling'-sessies, de
leerlingenraad en leerlingmediatoren vergroten wij dagelijks het eigenaarschap
en de veiligheidsbeleving van de kinderen.
Sociale en maatschappelijke competenties: Wij vergroten
structureel het democratisch besef, de sociale vaardigheden, empathie en
samenwerkingsvaardigheden en het burgerschap van de kinderen door middel van
groepsvergaderingen, bordsessies, mediawijsheidlessen, leerlingarena’s en
coöperatieve werkvormen.
Kwaliteitszorg: Onze verbetercultuur zorgt voor een cyclisch proces van
continue verbetering van de onderwijskwaliteit. Wij analyseren structureel alle
meetbare en merkbare data om de groei en geluk van de kinderen te vergroten en
het onderwijs passend te maken voor elk kind.
Kwaliteitscultuur: Wij zijn een professionele lerende
organisatie die gericht is op verbeteren, betrokken is bij veranderingen,
ambitieus is en een ieder de wil heeft om te leren.
Verantwoording en dialoog: De Klinker is open over de groei
en voortgang van de schoolontwikkeling en de behaalde resultaten. Tijdens ‘Stem van de
ouder’-sessies stellen wij prioriteiten op voor ons jaarplan mét onze
ouders/verzorgers. Via de Klasbord-applicatie worden ouders/verzorgers en
externen op de hoogte gehouden van de voortgang.
Ons inspectierapport zal worden opgenomen in het rapport van
ons schoolbestuur; de RVKO. Dit zal eind dit schooljaar worden gepubliceerd en
te vinden zijn op: https://www.zoekscholen.onderwijsinspectie.nl/

Nieuwsgierig geworden naar De Klinker en op zoek naar een
school voor uw zoon/dochter?! Maak gerust een afspraak voor een rondleiding.
Dit kan via het contactformulier hier op de website of bel naar 0181-637370.